Το τελευταίο γνωμικό που κατατέθηκε

Ο Χρύσιππος ο Σολεύς είπε: " "Θα συμπεραίναμε στην περίπτωση ενός όμορφου σπιτιού ότι χτίστηκε για τους ιδιοκτήτες τους και όχι για ποντίκια. Οφείλουμε επομένως, με τον ίδιο τρόπο, να θεωρούμε το σύμπαν σαν το σπίτι των θεών.""

Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2008

Η πανούκλα

Όποιος έχει διαβάσει το ομώνυμο βιβλίο του Καμύ σίγουρα θα είδε τις κοινωνικές αναζητήσεις του συγγραφέα μέσα από ένα χρονογράφημα. Έτσι και εγώ θα επιχειρήσω να δώσω τις δικές μου μέσα από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.

Εν μέσω ενός θρησκευτικοπολιτικού σκανδάλου όπου ηγούμενος μοναστηριού υπό τις ευλογίες του κράτους (αλληλοευλογιόντουσαν) κερδοσκοπούσε σαν μεγαλομεσίτης (!), ακούστηκε μια πιστολιά. Αστυνομική σφαίρα από αυτές που προορίζονται για να προστατεύουν πολίτες (!) (ποιός πολίτης απειλήθηκε αλήθεια και τον σώσανε με σφαίρες;) σκότωσε 15χρονο.

Και ο κόσμος ξεσηκώθηκε. Πολλά διαφορετικά στρώματα της κοινωνίας (μαθητές, φοιτητές, αναρχικοί, αριστεροί, φτωχοί, μετανάστες αλλά και άνθρωποι με συνείδηση) κατέβηκαν στους δρόμους να υπερασπιστούν την ελευθερία τους και το δικαίωμα για ζωή (!). Κάποιοι από αυτούς που ξεσηκωθήκανε είπανε ότι η λύση (δεν μας είπαν πια είναι) είναι η βία (!). Και ενώ αναρωτιώμουν τι είδους λύση είναι αυτή, κάποιοι από αυτούς που διαδηλώνανε αρχίζοντας έτσι ένα κοινωνικό αγώνα ενάντια στην καταπίεση και στην πλουτοκρατία άρχισαν παράλληλα και να πλιατσικολογούν (!)

Το κράτος στεναχωρέθηκε από τα γεγονότα (!), υποσχέθηκε λύσεις και προειδοποίησε τους πολίτες του ότι κινδυνεύουν από πιθανή κατάλυση του δημοκρατικού (μίζες πολιτικών) πολιτεύματος. Η αξιωματική αντιπολίτευση κατηγόρησε την κυβέρνηση αλλά στην ουσία συμφώνησε μαζί της για τον κίνδυνο της δημοκρατίας (γιατί είναι η σειρά της να βασιλέψει και δεν ήθελε φυσικά να χάσει τη μάσα). Παρεπιπτώντως, οι δύο αρχηγοί των κομμάτων είναι απόγονοι (!) των προηγούμενων πρωθυπουργών που κοντραρίζονταν σε παρόμοιες περιπτώσεις. Εντυπωσιακό το γεγονός ότι τα αριστερά κόμματα αλληλοκατηγορόντουσαν για τα επεισόδια (!) επειδή φυσικά θέλουν την αίγλη του επαναστάτη χωρίς την ρετσινιά του καταστροφέα για το ποιός θα πάρει μεγαλύτερο (μικρό) κομμάτι στην επόμενη μοιρασιά της πίτας. Κάποιος μάλιστα πρότεινε και ως λύση την ψήφο από τα 16 (!)

Ο δικηγόρος που ανέλαβε την υπεράσπιση του αστυνομικού (χαλάει την πιάτσα γιατί αφενός έχει και άλλες ιδιότητες και αφετέρου δεν ζήτησε και αμοιβή) είπε ότι η δικαιοσύνη θα αποφανθεί για το αν άξιζε να πεθάνει ο 15χρονος (!). Το δικαστικό σώμα τον παρέπεμψε ομόφωνα (η υποκρισία σ'όλο της το μεγαλείο γιατί αυτός είναι ο τρόπος υπεράσπισης στα δικαστήρια, τα οποία στην ουσία δεν ψάχνουν την αλήθεια (!) αλλά τον πιο αληθοφανή αντίλογο) ενώ εκκρεμεί ήδη παραπομπή του εδώ και ένα χρόνο (!) (αθάνατη γραφειοκρατεία).

Οι πολίτες εντωμεταξύ είχαν διχαστεί από τα γεγονότα και μερικοί από αυτούς βλέποντας την ανικανότητα πολιτείας και αστυνομίας είπανε να τους βοηθήσουνε (!) και σε πόλεις μάλιστα που δεν συνέτρεχε λόγος (!). Άλλοι δεν κουνήθηκαν από τον καναπέ, ενώ σίγουρα υπήρξαν και αυτοί που δεν τους άγγιξαν τα γεγονότα καθόλου. "Μοιραζόντουσαν όμως ένα αίσθημα φόβου και ανησυχίας, αλλά πάντα έβαζαν σε πρώτη μοίρα τις ατομικές τους έγνοιες. Οι περισσότεροι ήταν προπάντως ευαίσθητοι με τα πράγματα που τους χαλούσαν τις συνήθειες τους ή έβλαπταν τα συμφέροντα τους." (Καμύ)

Η αστυνομία που εξαιτίας της αρχίσανε τα γεγονότα, δεν μπόρεσε (;) να αντιδράσει και ενώ είχαμε ένα νεκρό πριν τα γεγονότα (!), με τόσες ταραχές είχαμε μόνο συλλήψεις και ξυλοδαρμούς παιδιών (!). Α! ξέχασα, μπόρεσαν και ξεφορτώθηκαν και τα ληγμένα (!) χημικά που τους είχανε μείνει στοκ από την εποχή που εξοπλίζονταν χωρίς να υπάρχει ανάγκη προφανώς (παρά μόνο για μίζες). Ο αστυνομικός θυμίζοντας εποχές χούντας έκανε αντί για δήλωση μετάνοιας, το φάκελλο του νεκρού.

Το ρόλο του χρονογράφου φυσικά έπαιξαν η τηλεόραση (ο ίδιος ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι είδε πολύ τηλεόραση τις τελευταίες μέρες...) και οι εφημερίδες. Με χαρακτηριστική αργοπορία ενημερώθηκαν τα ίδια (!). Η άποψη που πρωτοπαρουσιάσανε ήταν φυσικά η άποψη της αστυνομίας (!). Στη συνέχεια, με δρακρύβρεχτες ιστορίες και ισοπεδώνοντας τα πάντα, άρπαξαν την ευκαιρία να ασελγήσουν στο πτώμα του νεκρού, για να "πουλήσουν" παραπάνω. Κερδοσκοπία στη θέση της ενημέρωσης. Λένε ότι ο κόσμος διαδηλώνει μόνο για τον θάνατο του 15χρονου και όχι για την ανεργία την ακρίβεια την αδικία και το σάπιο πολιτικό σύστημα. Παρουσιάζουν τα γεγονότα μονόπλευρα και καθολικά (όλοι οι διαδηλωτές είναι αναρχικοί πετάνε μολότωφ - σπάνε μαγαζιά και τα ληστεύουν, όλοι οι μπάτσοι είναι δολοφόνοι, δίνουν βήμα στο προαναφερθέντα δικηγόρο μα όχι σ'αυτούς που διαμαρτύρονται, δείχνουν μια προτίμηση στην προβολή των καταστροφών, τα εξάρχεια και η ανοχή του κράτους απέναντι τους ευθύνονται για τις ταραχές, όταν δεκάδες πόλεις στην Ελλάδα έχουν ξεσηκωθεί, κοκ) και κάνουν έτσι το ψέμα αλήθεια (!).

Μπορεί να είμαι συναισθηματικά δεμένος με την Ελλάδα, αλλά ζώντας στο εξωτερικό προσπαθώ να δω τα γεγονότα αντικειμενικά και σ'αυτό βοηθάει ότι δεν είμαι τόσο εκτεθιμένος στα ΜΜΕ. Υπάρχει ένας νοήμων άνθρωπος που να αμφισβητεί τα παραπάνω παράλογα-παράδοξα; Με βάση τα παραπάνω ποιός λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να καταλάβει ότι μιλάμε για μια πανουκλιασμένη κοινωνία;

Δεν μπορείτε να εμπιστεύεστε πλέον τα ΜΜΕ ή τους πολιτικούς σας. Έχουν αποδειχτεί αναξιόπιστοι και επικίνδυνοι. Ούτε την ελεγχόμενη από το συμφέρον , την ασφάλεια ή την κοινή γνώμη σκέψή
σας μπορείτε να εμπιστεύεστε. Όποιος δεν το καταλαβαίνει εθελοτυφλεί... Ψάξτε και βρέστε για τον εαυτό σας την αλήθεια. Αν φοβάστε μην χαθείτε ή παρασυρθείτε απλώς ακούστε την καρδιά σας και ακολουθείστε την συμβουλή της. Η καρδιά σου λέει το σωστό, πρόσεχε γιατί αν επιλέγεις να μην την ακούς πουλάς την συνείδηση σου. Και αυτό έχει κάνει ένα ανησυχητικά μεγάλο ποσοστό του Ελληνικού λαού με συνέπεια η πανούκλα να μας απειλεί όλους.

Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο κριτικής των ΜΜΕ σε εφημερίδα
εδώ (!) - εκεί έχουμε φτάσει, να απορούμε που υπάρχουν και τέτοια άρθρα στην εφημερίδα.

9 σχόλια:

  1. Έχουμε και λέμε: Κάποιοι αστυνομικοί εν ονόματι, του περιστρόφου, που η κοινωνία τους εμπιστεύεται, για να την προστατεύουν, σκοτώνουν κάποιους ανθρώπους.
    Και οι αστυνομικοί αυτοί-όπως λέγεται- περίπου αθωώνονται! Και έτσι η άρχουσα αναρχία τους δίνει να καταλάβουν ότι έχουν τα περίστροφα όχι, για να προστατεύουν την κοινωνία, αλλά τα δικά της συμφέροντα. Άλλωστε ποια αξία μπορεί να έχουν κάποιοι άνθρωποι μπροστά στη λάμψη του μαμωνά της άρχουσας αναρχίας!…
    Θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί ότι σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί και να λένε σε κάποιους αστυνομικούς: Σκοτώστε κάποιον ή κάποιους. Δεν έχει σημασία ποιους. Κι εμείς θα φροντίσουμε όχι μόνο να πέσετε στα μαλακά, αλλά θα σας αποζημιώσουμε και πλουσιοπάροχα.
    Πότε μπορεί να το κάνουν αυτό; Όταν θέλουν να προκαλέσουν μιας κάποιας εκτάσεως εξέγερση, για να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη από κάποιο μεγάλο σκάνδαλο, που απειλεί να τους βουλιάξει…
    Οι υλικές καταστροφές δεν τους ενδιαφέρουν. Ούτε και τα ενδεχόμενα ανθρώπινα θύματα. Αρκεί να ζουν και να βασιλεύουν αυτοί. Κι όσο για τα δικό τους μαμωνά τον έχουν εξασφαλισμένο «σε καλή μεριά»…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε παπα-Ηλία,

    αν δεν είναι αυτό που λες εσύ και ο σύνδεσμος που μας έδωσε ο Γιάννης ο Ζαμπετάκης "πανούκλα" τότε τι είναι; Όλοι το υποψιάζονται αλλά λίγοι το παραδέχονται. Και η πανούκλα για να αντιμετωπιστεί θέλει "μέτρα"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιλώντας για μέτρα και τη συνεισφορά μας σε αυτό που γίνεται...

    Νομίζω δεν είναι τόσο προφανή τα πράγματα ως προς το κομμάτι ευθύνης που μας αναλογεί (και αναλογεί σε όλους μας). Οι άνθρωποι που έχουν βγει στους δρόμους έχουν επιλέξει συνειδητά ή ασυνείδητα να γίνουν φορείς της "συλλογικής σκιάς". Όλοι είμαστε αγανακτισμένοι και κάποιοι φορτώθηκαν το ρόλο του να το εκφράσουν με καταστροφικούς (βλ. μολότωφ) και δημιουργικούς (βλ. κεριά) τρόπους. [Εδώ όμως μπαίνει και το κομμάτι μιας άρρωστης κοινωνίας που υποτιμά τους δημιουργικούς και προβάλλει συνεχώς(!) τους καταστροφικούς... Εν πάσει περιπτώσει...]

    Τι κάνει όμως κανείς σε αυτή την περίπτωση; Αυτό που εγώ βλέπω ως πρόκληση για αλλαγή είναι το διάσημο "Αν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, άλλαξε τον εαυτό σου". Που με ακουμπάει όλο αυτό που συμβαίνει; Ποια σκιώδη πλευρά του εαυτού μου εκφράζεται στην επιβολή της εξουσίας και της ηγεσίας; Ποιο κομμάτι δύναμης μου παραχωρώ; Ποια καταστροφική αντίδραση προκαλείται μέσα μου όταν υποκύπτω στη βία του ελέγχου που εγώ ο ίδιος επιβάλλω στον εαυτό μου σε καθημερινή βάση;

    Και ένα τσιτάτο που διάβασα το πρωί... "Changing is standing still" ή αλλιώς paradoxical change!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο κ,Χρ. Δάλκος (αν δεν με απατά η μνήμη) σε επιστολή του προς τους αντεξουσιαστές αναρωτιέται:
    «Μήπως πολλά απ’ αυτά, που συμβαίνουν γύρω μας, είναι ενορχηστρωμένα απ' τον παγκόσμιο χωροφύλακα; Ο οποίος φιλοδοξεί να ταπεινώση και να υποδουλώση έναν ολόκληρο λαό με λίγες σπασμένες βιτρίνες και μερικά πυρπολημένα κτήρια»;
    Πράγμα που όπως φαίνεται, από πολλά μυστηριώδη και περίεργα παραπέμπει σε κάποιες άμεσα ή έμμεσα εισαγόμενες σκοπιμότητες και πρακτικές.
    Στις οποίες όμως φαίνεται να προσφέρει «γην και ύδωρ» πρώτη απ’ όλους η άρχουσα αναρχία. Η οποία δίνει τα εναύσματα και ανάβει τις θρυαλλίδες με την «κατά συρροήν και εξακολούθησιν» αμοραλιστική της συμπεριφορά.
    Ένα παράδειγμα: Η συντριπτική πλειονότητα του λαού βλέπει στο σκάνδαλο Βατοπεδίου ενόχους πολιτικούς. Και όμως το σχετικό πόρισμα έρχεται με την αμοραλιστική του λογική να εμπαίξει την ευθυκρισία του λαού, βγάζοντάς τους, ουσιαστικά, όλους «λάδι».
    Προσθέτοντας έτσι στο οικονομικό και το απείρως μεγαλύτερο ηθικό σκάνδαλο: Ότι, δηλαδή, εξουσία είμαστε κι ο, τι θέλουμε κάνουμε κι ο, τι θέλουμε λέμε.
    Ποιος, λοιπόν, σε τελική ανάλυση, συμπεριφέρεται απέναντι στο λαό σαν κατακτητής και τον ταπεινώνει από πολλές πλευρές και με πολλούς τρόπους και τον σπρώχνει στην απόγνωση;
    Και, εμπαίζοντας το λαό και εξωθώντας τον σε εκρήξεις αγανάκτησης, παίζει με τον καλύτερο τρόπο το παιχνίδι του παγκόσμιου χωροφύλακα!

    παπα-Ηλίας

    Υ.Γ. Δεν κατάλαβα την αναφορά στο Γιάννη Ζαμπετάκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο θάνατος της κοινωνίας που βιώνει την απασχόληση αντι για εργασία κατοικεί στα πανουκλιασμένα μυαλά των κομματικών (όλων). Γι αυτό κάτσε Ιπτάμενε εκεί που είσαι και πάλεψε για μια πατρίδα που αγαπάς με πνεύμα που δεν θα το απασχολεί καθημερινά η "δημοκρατική" τρομοκρατία των σιχαμερών που είναι διορισμένοι στις υπηρεσίες τους. Για τους δημόσιους βασανιστές του λαού σου μιλάω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ N.L.

    Αδελφέ Ν.L., τα ερωτήματα σου είναι ίδια με τα δικά μου. Η μεταφορά της πανούκλας είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για να δώσω να καταλάβεις αυτό που θέλω να πω. Αλλά για να το καταλάβεις ίσως χρειαστεί να δεις και την ανάρτηση για την ελευθερία. Εκεί λοιπόν χωρίζω (αυθαίρετα είναι η αλήθεια) την ελευθερία σε προσωπική και πολιτική. Αρκετά από τα ερωτήματα σου εμπίπτουν και στις δύο κατηγορίες αλλά αυτές τις ημέρες μιλάμε μόνο για την πολιτική ελευθερία.
    Η πανούκλα για να αντιμετωπιστεί χρειάζονται μέτρα αλλά το κυριότερο είναι να παραδεχτούν όλοι ότι υπάρχει. Άπαξ και το παραδεχτούνε όλοι θα εκπλαγείς με την δημιουργικότητα στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων. Στην δυσκολία δείχνει ο καθένας το ανάστημα του. Εγώ νομίζω ότι είμαστε ακόμα στο στάδιο του "αρχίσαμε ν'ανησυχούμε" αλλά όπως λέει και ο Καμύ στο κείμενο απλώς επειδή χαλάσαν οι συνήθειες μας. Προς το παρόν στόχος πρέπει να είναι η αφύπνιση συνειδήσεων (και ίσως θα έπρεπε να στραφούμε και σ'αυτές των αστυνομικών!).


    @ παπά-Ηλία

    Καταρχήν η αναφορά είναι στο σύνδεσμο που έβαλε στο τέλος της ανάρτησης ο Γιάννης για την περίπτωση φωτογράφου που απολύθηκε από εφημερίδα επειδή δεν έβγαλε "πολιτικά ορθές" φωτογραφίες...
    Επιπλέον μόλις πήρα και ένα email όπου αναφέρει για εκδίκαση υπόθεσης 22 ανηλίκων(!) και 4 ενήλικων στη Λάρισα βάση του τρομονόμου. Το κατηγορητήριο αναφέρει ότι συνέστησαν εγκληματική οργάνωση που παρασκεύαζε εκρηκτικά, έκαναν παρεμβολές στις συχνότητες της αστυνομίας, δρούσαν με σχέδιο και συντεταγμένο τρόπο!!!

    Και το τσίρκο συνεχίζεται. Και ο επικινδυνότερος μας μιλάει για δημοκρατία, ότι θα είναι ξεκάθαροι και δεν θα επιτρέψουν τη διαστρέβλωση της αλήθειας μπλα μπλα και από κάτω δώστου χειροκροτήματα...

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι με το παιχνίδι τους μας αγανακτούν. Ο σκοπός τους είναι ο πλήρης έλεγχος και καθοδήγηση των ανθρώπων και δυστυχώς με την βοήθεια της τεχνολογίας πλησιάζουν όλο και πιο γρήγορα όλο και πιο εύκολα στο σκοπό τους... Εμείς όμως πρέπει απλά (σαν παιδιά) να παίξουμε το δικό μας και όχι το δικό τους παιχνίδι.


    @ Simpleman

    Φίλε Simpleman, προβλήματα υπάρχουν και εδώ μόνο που οι διαφορές δεν είναι τόσο χτυπητές. Βέβαια οφείλω να παραδεχτώ ότι δεν υπάρχουν τα συγκεκριμένα που αναφέρεις αλλά με άτομα που γνωρίζω και έκανα συζητήσεις εδώ, βλέπω ότι και αυτοί συμφωνούν ότι οι ταραχές δεν είναι τόσο μακρυά. Είναι ζήτημα χρόνου να ξεσπάσουν παντού στην ευρώπη. Και αυτό φοβούνται και ήδη έχουν αρχίσει μια ψιλοπροπαγάνδα για τους ταραξίες έλληνες.
    Όσον αφορά την προτροπή σου πέφτει στο κενό αφού κατεβαίνω αύριο για σχεδόν ένα μήνα, όπου και ελπίζω να γνωρίσω αρκετούς από τους νέους μου φίλους, δηλαδή εσάς...;-)

    ΥΓ. Το πνεύμα δεν αξίζει τίποτα από μόνο του αν το σώμα δεν κάνει κάτι. Μόνο τύψεις μπορεί να έχει κάποιος που άλλα λέει το πνεύμα του και άλλα κάνει το σώμα του. Μόνο να ήξερες σε τι αναμμένα κάρβουνα κάθομαι αυτές τις μέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ερώτημα για τον Παπα-Ηλία

    πάτερ, αν αντί για "αστυνομικοί" βάλουμε την λέξη "μοναχοί"
    και αν αντί για "όπλα"
    πούμε "off-shore εταιρείες",

    τότε καταλαβαίνεις ότι η δολοφονία του Αλέξη και το Βατοπαίδι είναι το ίδιο έγκλημα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλε Γιάννη,

    να σου απαντήσω εγώ πριν προλάβει ο παπα-Ηλίας. Όχι μόνο το καταλαβαίνει αλλά το φωνάζει κιόλας. Σε παραπέμπω στο ιστολόγιο του: http://papailiasyfantis.blogspot.com/
    Πάντως οφείλω να παραδεχτώ ότι η λέξη παπάς είναι "κόκκινο πανί" στις μέρες μας. Κάπως έτσι είχα αντιδράσει και εγώ σε κάποια από τα λεγόμενα του και αυτό έγινε αιτία να γνωριστούμε "ιντερνετικά" καλύτερα με συνέπεια να τον εκτιμώ και να αφουγκράζομαι προσεκτικά τον λόγο του...
    Πάντως νομίζω ότι θα σου απαντήσει και ο ίδιος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ιπτάμενε

    Μην ξεχνάς ότι άγιοι και σοφοί και ήρωες δικάστηκαν και καταδικάστηκαν και βασανίστηκαν και πέθαναν σαν κακούργοι.
    Εν ονόματι της νομιμότητας, που διαθέτει τα τανκς της δημοκρατικής τρομοκρατίας

    Γιάννη

    Χαίρομαι για την επικοινωνία. Υπάρχει ποικιλία δολοφόνων και όπλων. Του λευκού κολάρου, του μαύρου ράσου, κλπ.
    Μια επίσκεψη στο φτωχό και ακατάστατο μπλογκ μου θα σε πείσει για τις θέσεις μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εγγραφή μέσω email

Enter your email address:

Blog Widget by LinkWithin