Συγκλονισμένος παρακολούθησα τα νέα χθες καθώς και τις αντιδράσεις των συνανθρώπων μας στο διαδύκτιο. Αυτό που μου έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση είναι η σπίλωση του ονόματος ενός νεκρού συνανθρώπου μας.
Ο Αλέξανδρος ήταν 16 χρονών. Δεν ξέρουμε αν είχε πετάξει ποτέ μολότωφ στη ζωή του ή αν είχε σπάσει ποτέ καμμιά βιτρίνα. Φανταζόμαστε χωρίς να είμαστε και σίγουροι, όσοι μπορούμε να σκεφτούμε ακόμα, ότι ήταν ένας οργισμένος νέος ο οποίος μοιάζει σε πολλά με τον νέο που όλοι μας είμασταν κάποτε και που το αίμα του "έβραζε". Ξέρουμε ότι σκοτώθηκε από σφαίρα αστυνομικού.
Και ξεκινάει η σπίλωση του ονόματος του από:
1. "Φιλήσυχους, νομοταγείς πολίτες" οι οποίοι τον βρίζουν λες και δεν πέθανε ο ίδιος αλλά αντίθετα σκότωσε κάποιον! Αν υποθέσουμε ότι ήταν ένας αλήτης έχει τα ελαφρυντικά της ηλικίας του. Αυτοί που δεν έχουν ελαφρυντικά είναι όλοι αυτοί οι "φαρισαίοι" "ώριμοι" πολίτες που το παίζουν αναμάρτητοι. Για το ότι πιθανόν ήταν οργισμένος ο Αλέξανδρος ξέρουμε τώρα ποιός φταίει. Μια κοινωνία που έχει ξεχάσει να συγχωρεί το λάθος ακόμα και σε παιδιά (!) και έχει μάθει εύκολα να καταδικάζει χωρίς να έχει στοιχεία, χωρίς να βλέπει τα γεγονότα αλλά επιλέγοντας να δει τα λάθη μόνο των άλλων, απλώς για να μπορεί να συνεχίζει να ζει ξεχνώντας τα δικά της αμαρτήματα.
2. Τις δήθεν αναρχικές ομάδες που σπιλώνουν το θάνατο του συναθρώπου τους για να απαντήσουν στη βία με βία διατηρώντάς την και δίνοντας "πατήματα" για περαιτέρω καταπάτηση των ελευθεριών μας.
3. την πολιτεία που με το αίμα ζεστό ακόμα στους δρόμους της Αθήνας δεν αναγνωρίζει ευθύνες και προσπαθεί να λύσει ένα κοινωνικό πρόβλημα για πολλοστή φορά με υποσχέσεις.
4. τα ΜΜΕ που ασχολούνται όχι με το πρόβλημα και τις λύσεις του αλλά με τα επακόλουθα του προς χάριν της ακροαματικότητας, θάβοντας έτσι το πρόβλημα.
5. εμένα τον ίδιο που εκμεταλλεύομαι τον θάνατό του για να βγάλω μία ανάρτηση όπου το συμπέρασμα της είναι ότι όλοι έχουμε μερίδιο ευθύνης.
Αλέξανδρε ήσουν παιδί και σαν παιδί σίγουρα ήσουν τις περισσότερες φορές ένα γελαστό παιδί. Ας γίνει ο θάνατος σου η αιτία για περισυλλογή στο καθένα μας και ας μας συγχωρέσεις για την εκμετάλλευση του ονόματός Σου! Υιέ του Ανθρώπου σε σταυρώνουν ακόμα με κάθε ευκαιρία.
Γράφοντας αυτές τις γραμμές μου ήρθε στο νου ένα τραγούδι των Buffalo Springfield το οποίο αναφέρεται στο δολοφονία από την αστυνομία νεαρών σπουδαστών στις ΗΠΑ, που διαμαρτύρονταν ενάντια στην επέμβαση στην Καμπότζη. Είναι το Kent state shootings . Ψάχνοντας στο διαδύκτιο βρήκα ότι τελικά αναφερόταν σε άλλες ταραχές μεταξύ νεαρών και αστυνομίας. Σημασία έχει να σκεφτούμε λίγο πάνω στους στίχους του τραγουδιού.
For What Its Worth
There's somethin' happenin' here
What it is ain't exactly clear
There's a man with a gun, over there
Tellin' me I got to beware
(I think it's time we)
Stop, children, what's that sound?
Everybody look - what's goin' down?
There's battle lines bein' drawn
Nobody's right if everybody's wrong
Young people speakin' their minds
Gettin' so much resistance from behind
(It's time we)
Stop, hey, what's that sound?
Everybody look - what's goin' down?
What a field day for the heat
A thousand people in the street
Singin' songs and carryin' signs
Mostly sayin', "hooray for our side"
(It's time we)
Stop, hey, what's that sound?
Everybody look - what's goin' down?
Paranoia strikes deep
Into your life it will creep
It starts when you're always afraid
Step out of line, the man come and take you away
(We better)
Stop, hey, what's that sound?
Everybody look - what's goin' down?
(We better)
Stop, hey, what's that sound?
Everybody look - what's goin' down?
(We better)
Stop, now, what's that sound?
Everybody look - what's goin' down?
(We better)
Stop, children, what's that sound?
Everybody look - what's goin' down?
Το τελευταίο γνωμικό που κατατέθηκε
Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2008
Προς αυτούς που σπιλώνουν την μνήμη του Αλέξανδρου
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!Μοιραστείτε το στο TwitterΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Αναρτήθηκε από
Iptamenos Ollandos
στις
1:21 μ.μ.
Ετικέτες
Α. Γρηγορόπουλος,
άρθρο,
Ελληνικά,
υποκρισία,
For what its worth
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φιλε-αδελφε μου μεσα απο το κειμενο που εβαλες μου θυμησες τον παλιο εαυτο μου που ακομα ειχε ζωντανα ονειρα....μεσα απο το χρονο εγινα και εγω ενας απο αυτους που εβριζα ενας νομιμος πολιτης που ειναι πανω απο ολα μερος του συστηματος..Φιλε μου η ηθικοι αυτουργοι του περιστατικου που εγινε χθες δεν ειναι οι αστυνομικοι ,αλλα ολο το συστημα που αναλογα με τα συμφεροντα του κρατους -κοινωνιας που ζουμε πραττει αναλογα τη μια σαν μπαμπουλας και την αλλη σαν τηλεοπτικος δεικτης επιβολης γκεπελικης σκεψης....ΦΙΛΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδελφέ εγώ σ'ευχαριστώ γιατί το σχόλιο σου μου δίνει κουράγιο να συνεχίσω αυτό που κάνω: να βρίσκω σιγά-σιγά τον Εαυτό μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μίσος των δημοσιογράφων για τους μπάτσους είναι κάτι το ασύλληπτο.Έχω πάθει την πλάκα μου."Άρον άρον σταύρωσον αυτόν!!!!!" σε τέτοια κατάσταση ντελίριου βρίσκονται.Και γιατί όχι;Όσο βρίζουν τους αστυνομικούς,τόσο ανεβαίνει το κασέ.Αυτό εγώ το ονομάζω "παράπλευρα κέρδη".Μεταφορικά αλλά κυρίως κυριολεκτικά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι ακριβώς φίλη Αlliente, "πουλάει" το πράγμα. Ο πολυθρονάτος κόσμος διψάει για ενόχους, το αίμα κυλάει, εκδίκηση ζητάει. Ας του την προσφέρουμε λοιπόν. Έλα όμως που τον ικανοποιούμε και διπλά. Και τον ένοχο του προσφέρουμε αλλά και τον απαλλάσουμε από τις ευθύνες του. Επιπροσθέτως νίπτουμε και τας χείρας μας που μόλις δείξαν τον ένοχο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοί δώσανε την εξουσία και το όπλο στους αστυνομικούς, τους εξηγήσανε και το τι εστί αναρχία, τους είπανε για τους κινδύνους που ελοχεύουν για τη δημοκρατία, και αφού τους "εκπαιδεύσανε" τους αμόλησαν στο δρόμο. Αλλά αυτοί μόνοι τους τραβήξανε την σκανδάλη...
Αηδιάζω με την όλη υποκρισία.
Υπάρχει έστω και ένας έφηβος στον κόσμο, οποιασδήποτε κοινωνικής προεύλευσης που δεν θέλει να αλλάξει κάτι σ αυτόν τον κόσμο; Ο Αλέξανδρος, που σίγουρα κάποιος από μας κάποια στιγμή του είπε: Σώπα εσύ δεν ξέρερις είσαι μικρός.
ΑπάντησηΔιαγραφήκανείς,όμως κανείς δεν μιλά για την πιθανή εκδοχή να βρισκόταν νεκρός ο αστυνομικός και να άφηνε πίσω του τρία ορφανά? (γιατί τώρα δεν τα αφήνει?) Ποίος είναι ο πραγματικά νεκρός? όχι μόνο επαγγελματικά, κοινωνικά αλλά κυρίως ηθικά? έχετε αναλογισθεί τα δευτερόλεπτα εκείνα, που πήρε ως άλλη βαλκυρία την ψυχή του νέου παιδιού, την χρονική εκείνη στιγμή, όπου η λογική και αυτοσυγκράτηση είχαν καταληθεί πως θα αισθάνθηκε και πως τον σημάσεψαν για πάντα?
ΑπάντησηΔιαγραφήσκεφθήκατε άραγε τόν λάθρα τρόπο που ο νεαρός επέλεξε να στερήσει την παρουσία του από τους γονείς του? όταν οι αντίστοιχοι νεαροί ζώνονται τα εκρηκτικά για να γίνουν μάρτυρες, πρώτα πρώτα φωτογραφίζονται για να έχουν οι γονείς μια ηρωϊκή ανάμνηση πριν το εγχείρημα και να καμαρώνουν θρηνώντας για το υπόλοιπο του βίου τους. εδώ έχουμε μόνο την ηρωποίηση και το σόκ της οικογένειας γιατί σίγουρα δεν τους φίλησε πηγαίνοντας για το πόλεμο, ούτε η μητέρα αποχαιρετούσε μέσα στον εφησυχασμό της για στερνή τελευταία φορά το βλαστάρι της. άραγε τι ποσοστό ευθύνης για την οργή του έχουν οι ίδιοι, ποιό μερτικό οι φίλοι, και ποιό η κοινωνία του καθωσπρεπισμού που ήταν άνετα γατζωμένος?
αλήθεια ποιός ήταν ο πραγματικά οπλισμένος και οργισμένος? αυτός που η πολιτεία του χορήγησε όπλο ή αυτός που ύψωσε το 15χρονο οργισμένο κορμί του απίδα και όπλο? αγνοώντας την πιθανή έκβαση ή προκαλώντας με την άγνοια του την ίδια του την Τύχη και την Ύβρη (με την αρχαιοελληνική σημασία και των δύο όρων).
Άς αφήσουμε το παιδάκι να πορευθεί εν ειρήνη (πράμγα που δεν βιώσε τις τελευταίες του τραφικές ώρες) και ας φανούμε τουλάχιστον επιηκείς και στον άλλο νεκρό, που ζωντανός θα μένει ανάμεσα μας γιατί η δικές του παράπλευρες απώλειες χθές δεν ήταν μία, Ο Αλέξανδρος, αλλά και άλλες τρείς, τα μικρά παιδιά του, βορά και θύματα δικά μας, πλέον.
Στην Ελλάδα του σήμερα χάθηκε το μέτρο.Κρίμα για την Ελλάδα του χθες.Δεν την αξίζουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ simpleman
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου δεν του είπανε μόνο σκάσε εσύ είσαι μικρός αλλά τώρα που είναι νεκρός να δεις κάτι ανθρωπάκια τι του σέρνουν. Να τραβάς τα μαλλιά σου... (μπες και διάβασε σχόλια στο press στο δικό μου ή σε άλλα σχετικά άρθρα)
Σκέφτομαι αν αυτοί οι άνθρωποι ήταν δικαστές τότε θα ήταν οι μόνοι που θα ήταν έξω από τις φυλακές γιατί το μόνο που ξεχνάνε να κρίνουν είναι ο εαυτός τους...
@ ανώνυμος
Φίλε ανώνυμε γιατί να μιλήσουμε για εκδοχές και όχι για τα γεγονότα; Και επιπλέον αν πρόσεξες στο άρθρο και στο σχολιασμό μου τον αστυνομικό δεν τον κατηγορώ ευθέως.
Λες ότι ο νεαρός (από χωρισμένους γονείς) επέλεξε να είναι λάθρα μακρυά από τους γονιούς του αλλά δεν σκέφτεσαι ότι στην αθήνα 15χρονα 9 η ώρα το βράδυ κυκλοφορούν πολλά.
Επιπλέον οργισμένος δεν ξέρουμε ότι ήταν αλλά και να ήταν,ένα παιδάκι ήταν. Αν δεν μπορούμε να τον συγχωρέσουμε τότε τι είδους άνθρωποι είμαστε;
Τέλος συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι πρέπει να αφήσουμε ήσυχο το παιδάκι και αυτό ήταν εξάλλου το νόημα του άρθρου. Και ναι, και να φανούμε επιηκείς στον δολοφόνο του γιατί απλούστατα όλοι θα φορτώσουν πάνω του τις δικές τους ευθύνες...
@ aliente
Σοφά λόγια...
ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΟΤΙΒΩ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΟΓΩ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΤΥΦΛΩΣΗΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΓΩ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΟΣ Σ'ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΚΟΥΛΙΚΙΑ!
ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ!
"ΣΚΟΥΛΙΚΙΑ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑ, ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ, ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ ΟΠΩΣ Ο ΑΛΕΞΗΣ"
ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΜΟΥ!!!!
τι να πω;μουρχεται στο νου ο στιχος του ΣΕΦΕΡΗ ΨΥΧΕΣ ΜΑΡΑΓΚΙΑΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήMipos i gonis tou atixou neou exoun kapia efthini gia ton adiko xamo tou giou tous apo enstolous ntaides?Xorismeni gonis,kalostekoumeni,polioaskoli,ke ti frontida tou atixou neou ixan analavi kapii sigenis.Gnorizan i gonis pou vriskete o anilikos gios tous?Ean oxi exoun tin idia efthini me afton ton ntai pou en psixro ton dolofonise giati tetii ntaides enstoli ke mi distixos iparxoun poli anamesa mas,ki exoume paradigmata,pou den mas timoun san kinonia.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝτρέπομαι για λογαριασμό σας.Κάποιοι τύποι σαν εσάς έχουν βαλτώσει την κοινωνία μας.Το παιδί δεν ανήκε σε καμία ομάδα.Στα Εξαρχεια πηγαίνει μαθητόκοσμος για βόλτα το Σαββατο επειδή είναιμια περιοχή νεανική και σίγουρα δεν κινδυνεύει από τους "αναρχικούς".Το τραγικό είναι οτι η ζωή τους κινδυνεύει απο αυτούς που έχουν χρέος να την προστατέψουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαιδια,κουλαρετε λιγο. Η δολοφονια του μικρου ηταν ατοπημα,φαουλ απο καραγκιοζηδες που προσλαμβανονται με κομματικα κριτηρια,και δεν ξερουν να γραψουν ουτε το ονομα τους σε αναρτηση χωρις λαθη.Την μεγαλη ευθυνη βεβαιως φερει το ανυπαρκτο κρατος που με στομφο προσδιοριζει ο εκαστοτε αιρετος-δοτος-δαγκωτος της αποτυχημενης και χρεωκοπημενης κοινοβουλευτικης 'δημοκρατιας'.Στην προκειμενη ο Παυλοπουλος,που επρεπε να εχει παραιτηθει προ πολλου,για τους αστοχους και ανθελληνικους σχεδιασμους που κατα καιρους εκπονει.Στου κασιδιαρη το κεφαλι μαθαινεις να κουρευεις.Αλλα οσοι εχουν ωραια κομη τι πρεπει να γινει;Κι αυτοι με την ψιλη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατα δευτερον,οι γονεις.15 χρονων σε μπουλουκι στα Εξαρχεια,ποιος τον ελεγχει,νυχτιατικα;Χωρις αμφιβολια ολοι περασαμε τετοιες ηλικιες,αλλα 15χρονος,μεγαλοαστικης οικογενειας,με γνωριμιες και με 'καλη' παιδεια,ανεξελεγκτος που παει τετοια ωρα;Θα μπορουσε να βρισκεται οπουδηποτε,αν δεν ειχε την ατυχια να τον πυροβολησουν οι 'σεριφηδες',να κανει χρηση ουσιων,αλκοολ,να 'ψωνιζε' η να 'ψωνιζοταν'.Να μπλεχτει με οποιονδηποτε,γιατι αυτη η ηλικια ειναι πολυ επηρρεπης σε πολλα.Αυτο για τον καθε 15χρονο.Η ευθυνη του γονεα μεχρι που φθανει;Ενα χαρτζηλικι και αυτο τα λυνει ολα;Αφου το κρατος εχει καταργησει ολες τις εννοιες του μετρου και του κανονα,που επεκτεινεται στο αδιαφορο σχολειο,το ανεξελεγκτο ιντερνετ,στην βρωμα των ΜΜΕ,στην χρηματιστηριακη εκκλησια και σε οτιδηποτε εχει σχεση με αρχες,τοτε ο γονεας δεν εχει ευθυνη;Τοτε να ψηφιζουν στα 14,να παντρευονται στα 15,να παιρνουν διπλωμα αυτοκινητου στα 12,και να μπαινουν υποψηφιοι συνδυασμων στα 17,5.Προταση για τον Συριζα,που τοσο κοπτεται για τους νεους και τους αγκαλιαζει ολους.
Η ανευθυνοτητα ολων και ιδιαιτερα του κρατους που υφισταται για να εξασφαλιζει την ειρηνικη διαβιωση του πολιτη,θα δημιουργει τετοιες καταστασεις,επικινδυνες για ολους μας.
Λίγα σχόλια:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ένα παιδί, είναι ένα παιδί... Κάθε μέρα συναναστρέφομαι λόγω δουλειάς με παιδιά τέτοιας ηλικίας και δεν δίνουμε απλά σημασία, ούτε καν τα συνεριζομαστε!
2. Ψυχολογικά τεστ στους μπάτσους όχι μόνο πριν αλλά και μετά από την είσοδο τους στο σώμα... Καθένας βγάζει τα απωθημένα του και νιώθει ότι έχει εξουσία!
3. Ντροπή στα ΜΜΕ γιατί πάντα πλασάρουν ό,τι πουλάει.
4.Η δολοφονία ήταν απλά η αφορμή. Ο κόσμος πια αγανάκτησε και ΞΕΣΠΑΣΕ... Όλοι είμαστε θυμωμένοι...
5. Όχι στο κάψιμο αυτοκινήτων και μικρών επιχειρήσεων... Ναι στο κάψιμο της Βουλής.
6. Παραίτηση της κυβέρνησης
7. Καταδίκη ΤΩΡΑ του δράστη!
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!
Υ.Γ. Συγγνώμη για την υπερβολή αλλά φτάνει πια!
Κρατώντας την ψυχραιμία μου θα πω κι εγώ ότι ουσιαστικά η δολοφονία του νεαρού είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι (ναι δολοφονία)... Είναι κρίμα που δυστυχώς πρέπει να γίνει αυτός ο πανικός για να καταλάβουν οι κυβερνώντες ότι δεν μπορούν συνεχώς να ζητάνε από τους πολίτες ενώ ένα καινούριο σκάνδαλο εκατομμυρίων ευρώ περιμένει στην επόμενη γωνία... Enough!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέποντας το Zeitgeist addendum νομίζω ότι είναι πολύ σχετική η φράση του Κρισναμούρτι: Δεν είναι δείγμα υγείας το να είσαι καλά προσαρμοσμένος σε μια εμφανώς άρρωστη κοινωνία - και μιλάω σε παγκόσμιο επίπεδο! [It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society].
@maroula και Ν.L
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι Μαρούλα και Ν.L., ο κόσμος αγανάκτησε και ξέσπασε. Η δολοφονία ήταν η σταγόνα που ξεχείλησε το ποτήρι. Δεν διαμαρτύρεται ο κόσμος μόνο για τη δολοφονία. Διαμαρτύρεται για την ακρίβεια, την ανεργεία, γενικά την δυσκολία να ζήσει ενώ από την άλλη έχει τα σκάνδαλα, τις τράπεζες να του ρουφάνε το αίμα και να παίρνουν δις λόγω της κρίσης τα οποία θα κληθεί να τα πληρώσει ο ήδη χρεωμένος πολίτης, την ανικανότητα, το πολιτικό σύστημα και τους πολιτικούς. Και όλους τους κοιμισμένους και τους λιμοκοντόρους που έχουν το θράσος τέτοιες ώρες να λένε ότι η δημοκρατία δέχεται χτύπημα! Υποκριτές, Φαρισαίοι ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ για να δεχτεί χτύπημα. Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ δέχεται χτυπήματα αλλά κοντά στα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Και αυτό οφείλεται και στην ψυχολογία του όχλου. Δεν μπορείς να μιλήσεις λογικά σε μια αγανακτισμένη μάζα. Δεν μπορείς να την οργανώσεις και ούτε θα έπρεπε! Το ξέρω ότι είναι σκληρό αλλά όποιος τέτοια ώρα κλαίει για το αμαξάκι του ή την βιτρίνα του είναι ο βασικός φταίχτης γιατί βάζει το προσωπικό του καλό πάνω από της κοινωνίας. Ξερω ότι μοιάζει άδικο αλλά η κοινωνική ευτυχία δεν είναι άθροισμα μικρών ατομικών ευτυχιών. Όσοι επιμένετε να διαμαρτύρεστε σας παραπέμπω στο φοβερό σχόλιο του N.L. που αναφέρει τον Κρισναμούρτι: Δεν είναι δείγμα υγείας το να είσαι καλά προσαρμοσμένος σε μια εμφανώς άρρωστη κοινωνία
Αθήνα:πόλη για να ΜΗ ζεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τη γνώμη μου όλη αυτή η εξέγερση δεν ήταν αυθόρμητη αλλά καθοδηγούμενη και καλά ενορχηστρωμένη.Ο μπάτσος έκανε ό,τι έκανε και η σφαίρα δεν ξαναγυρίζει στη θαλάμη.Οι υπόλοιποι τι έκαναν;Πώς το έπαιξαν το θέμα;Πώς το χειρίστηκαν;Γιατί περί χειρισμού πρόκειται και μάλιστα στυγνού.Τι ρόλο έπαιξαν τα ΜΜΕ και τα blogs (ναι έκαναν καλή δουλίτσα τα blogs-το νέο μέσο όπου όλοι είχαμε στηρίξει τις ελπίδες μας για ανεξάρτητη(?) ενημέρωση) ώστε να ξεφύγει η κατάσταση από κάθε λογική;Τι μέσα χειρίστηκαν; Ακόμα και παιδικές φωτογραφίες, ένα χαμογελαστό γλυκό προσωπάκι,το αγαπημένο τραγούδι του Αλέξη, που ξαφνικά έγινε πρωτοξάδερφο του καθένα και όλοι κόπηκαν για ό,τι του συνέβη.Τρίχες.Στους δικούς του ανθρώπους θα λείψει.Όλοι οι άλλοι τον εκμεταλλεύτηκαν χωρίς έλεος.
Την αστυνομία την απαξίωσαν με αφορμή το περιστατικό.Είναι καλό για μια κοινωνία να απαξιώνεται ο ρόλος της αστυνομίας;Πού θα απευθυνθούμε όλοι όταν μας συμβεί κάτι άσχημο;Το αν θα είναι αποτελεσματική εξαρτάται μόνο από το φιλότιμο του κάθε μπάτσου γιατί κατά τα λοιπά τους στέλνουν "ξεβράκωτους" να βγάλουν το φίδι από την τρύπα.Ξεβράκωτους.Κι όταν κάνει κάποιος απ΄αυτούς κάτι κακό,τότε ισχύει ο νόμος της συλλογικής ευθύνης.Ανήκουστο και παράλογο.Ένας ναυτικός διαπράττει αδίκημα.Κατηγορούμε όλους τους ναυτικούς;Τι κατάλοιπα εμφυλιακά και χουντικά κουβαλάει ο Έλληνας και αντιδρά κατ΄αυτό τον τρόπο;Ακόμα δεν επούλωσε τα τραύματά του;
Το "πανηγύρι" που έγινε στην Αθήνα δεν ήταν διαμαρτυρία, ήταν τυφλή βία,μελετημένη καλά ώστε να φέρει το Χ αποτέλεσμα.Και τη βία την υπέστησαν οι πολίτες που στην πλειοψηφία τους δεν επιθυμούν ένα κράτος άναρχο, όπου όποιος θέλει καταστρέφει ό,τι θέλει, αρκεί να είναι των άλλων και όχι δικό του.Θα πληρώνω το δάνειο για το αμάξι μου για 5 χρόνια.Είναι το μοναδικό περιουσιακό μου στοιχείο.Με ποιο δικαίωμα λοιπόν θα μου το κάψουν και γιατί;Για το...καλό μου;
Η κυβέρνηση ίσως σήμερα 9/12 παραιτηθεί.Και λοιπόν;Λύσαμε το πρόβλημα;Για επανίδρυση του κράτους μίλαγε και κείνη,για επανίδρυση θα ακούσουμε και τώρα από τον επόμενο.Μάλιστα.Ας κοιμηθούμε ήσυχοι λοιπόν.Το λύσαμε το πρόβλημα.
Παιδεία αγαπητέ φίλε.Παιδεία.Γιατί όταν έχεις παιδεία δεν ισοπεδώνεις.Χτίζεις!
Φίλη Aliente,
ΑπάντησηΔιαγραφήτο σχόλιο σου "βράζει" δικαίως από αγανάκτηση. Το συμπέρασμα σου πέρα ως πέρα σωστό.
Όμως θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σε μερικά σημεία γιατί απλώς αντιλαμβάνομαι κάποια πράγματα διαφορετικά (μπορεί όμως να κάνω και λάθος)
Έχω την εντύπωση ότι καθοδηγούμενη ήταν η πράξη του αστυνομικού! Η "εξέγερση" δεν είναι καθοδηγούμενη. Πιστέυω ότι διαφορετικές τάξεις ανθρώπων βγήκαν να διαδηλώσουν, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. (πχ. μετανάστες, γενιά 700 ευρώ, ανήσυχοι γονείς, αντιεξουσιαστές, οργισμένοι νέοι κοκ) Το τι γίνεται δεν γνωρίζω αν είναι 100% κατακριτέο άλλα είναι αποτέλεσμα της ψυχολογίας του όχλου σίγουρα κατά ένα μεγάλο ποσοστό επηρρεαζόμενο από τα ΜΜΕ.
Συμφωνώ ότι όλοι οι αστυνομικοί δεν είναι καθίκια. Αλλά πολλοί από αυτούς λόγω βολέματος, όπως και οι περισσότεροι από τους πολίτες λόγω βολέματος φέρουν ευθύνη για την κατάντια που βλέπουμε σήμερα. Πάντως αυτό που ξέρω είναι ότι η αστυνομία προστατεύει μόνο τους ισχυρούς. Κράτος και πλούσιους...
Την βία που ζουν οι πολίτες την προκάλεσαν κατά ένα τρόπο αυτοί οι ίδιοι. Πρόσεξε, δεν λέω ότι είναι σωστό να καις αμάξι βιοπαλαιστή. Ίσα-ίσα αντί να τον κάνεις να σκεφτεί θα τον κάνεις και εχθρό σου. Και από την άλλη αν κάψεις ενός πλουσίου δεν αλλάζεις τίποτα, ούτε που θα τον νοιάξει. Άρα με το κάψιμο δεν κερδίζεις τίποτα, ίσα ίσα που χάνεις...
Όσο για την παραίτηση της κυβέρνησης αυτή είναι επιτακτική. Φοβάμαι όμως εξίσου μ'εσένα γιαυτά που θα έρθουν.
Πολύ λογικά μπορείς να ρωτήσεις ε και; Τι μας λες τώρα; Αυτό που εννοώ είναι ότι είναι πολύ αργά να γίνει κάτι. Και για να το κάνω και πιο τραγικό νομίζω ότι η κατάσταση σε όλα τα επίπεδα είναι μη αναστρέψιμη.
Πως αντιδρώ σε όλα αυτά; Σε λίγες μέρες θα είμαι Ελλάδα. Αν η κατάσταση συνεχίζεται θα κατέβω να διαδηλώσω ειρηνικά και θα παρακολουθώ τα γεγονότα αντικειμενικά και χωρίς να με επηρρεάζουν αφού είμαι ανίκανος να ανακόψω την πορεία τους...
Σιγά να μην έγινε και εκ προ μελέτης φίλε Ιπτάμενε.Εκτός αν το θέτεις ως "χρονικό ενός προαναγγελθένος θανάτου" λόγω νοοτροπιών,συνθηκών κτλ. Εκεί θα συμφωνήσω,αλλά και πάλι είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό,μην τρελλαθούμε κιόλας.Η χούντα έπεσε το 74 αλλά σήμερα ως δημότης Αθήνας ζω μια καινούργια ιδιότυπη χούντα εφόσον δεν μπορώ να συνεχίσω τη ζωή μου,να πάω στη δουλειά μου,να στείλω το παιδί μου στο σχολείο(ΦΟΒΑΤΑΙ!).Τι να του πω;Ότι καίνε την Αθήνα για να σου στρώσουνε το μέλλον;Κοροϊδευόμαστε τώρα;Οι πολίτες αυτή τη στιγμή συντάσσονται με τα ΜΑΤ στην Πάτρα και πετροβολούν τους κουκουλοφόρους.Το ίδιο θα γίνει παντού γιατί η κοινή γνώμη αγανάκτησε και βάλλει εναντίον τους.Δες με,είμαι ένας μέσος πολίτης (οι δημοσιογράφοι-παρουσιαστές -του κώλου- δεν συγκαταλέγονται στην κοινή γνώμη).
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυπάμαι αλλά δεν μπορώ επειδή "φοριέται" τις 4 τελευταίες μέρες από ΜΜΕ & blogs,να συμφωνήσω μ΄αυτή τη "διαμαρτυρία".Προτιμούσα ανέκαθεν το στυλ Γκάντι και την ελευθερία της γνώμης μου.
Φίλη Aliente,
ΑπάντησηΔιαγραφήέτσι το εννοώ αν και διατηρώ και κάποιες επιφυλάξεις και για την "τρελλή" εκδοχή.
Δεν μπορώ να διαλέξω ανάμεσα σε δύο χούντες όπως κάποιοι συμπολίτες σου.
Η άποψη μου είναι να διαδηλώσεις ειρηνικά. Όχι για τον Αλέξανδρο γιατί δεν είναι αυτός ο λόγος πλέον. Ενάντια στην πλουτοκρατία και στη σάπια "δημοκρατία" μας. Ενάντια στο ξεφτιλισμένο τρόπο ζωής που προάγουν.
Ειλικρινά δεν γνωρίζω το μέλλον αλλά ξέρω το παρόν. Και το παρόν δεν μου αρέσει καθόλου...
Όσο για τα ΜΜΕ τα οποία δεν παρακολουθώ πέραν κάποιων σοβαρών ιστιοτόπων η γνώμη μου είναι ότι θέλουν να διχάσουν το λαό ώστε να μην ξέρει ως συνήθως τι να κάνει ώστε να γίνει υποχείριο του κάθε δημαγωγού...
Η φωτιά στο δάσος μπήκε. Άλλος αγόρασε το γκαζάκι, άλλος το τοποθέτησε και άλλος το πυροδότησε. Τώρα η φωτιά καίει τα πάντα και φυσάει δυνατός αέρας από κυβέρνηση - πολιτεία μεριά και δεν λέει να σβήσει. Ότι θ'αφήσει καμμένη γή αυτό είναι σίγουρο. Το θέμα είναι αφού σβήσει αν θα κάνουμε αναδάσωση ή θα χτίσουμε ξενοδοχιακή μονάδα που θα πουλήσουμε σε σαουδάραβα επιχειρηματία....
Αν διαμαρτύρονταν κατά της πλουτοκρατίας δεν θα ξάφρισαν τα Rrada (ειδικά!) από το κατάστημα οπτικών που βανδάλισαν.Ούτε γω έχω να πάρω,αλλά δεν κάνω κι έτσι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλη Aiente,
ΑπάντησηΔιαγραφήθα μου επιτρέψεις να σου πω ότι δεν κλέβουν όλοι οι διαδηλωτές όπως δεν σκοτώνουν και όλοι οι αστυνομικοί. Τα σάπια μήλα υπάρχουν παντού. Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα όπως τα ΜΜΕ...
Εννοείται πως δεν πλιατσικολογούν όλοι και δεν χρειαζόταν η διευκρίνιση.Αυτό που με προβληματίζει είναι γιατί το κάνουν όσοι το κάνουν.Όχι βέβαια για να πολεμήσουν την πλουτοκρατία.Εκτός λοιπόν από αυτούς που το κάνουν γιατί έτσι απαιτεί το σχέδιο-πιθανολογώ απαξίωσης της μαθητικής αντίδρασης-υπάρχουν και νεαροί που παρασύρονται από το γενικότερο κλίμα μπάχαλου και αναρχίας.Εν ολίγοις γηπεδική ατμόσφαιρα που αντί για το γήπεδο λαμβάνει χώρα στους δρόμους.Ξέρεις,αυτοί που βούταγαν τα προιόντα του σούπερ μάρκετ και τα μοίραζαν στις λαϊκές είχαν την κοινή γνώμη μαζί τους.Ήταν μια πρακτική αντίδρασης στον πλουτισμό που η κοινωνία την επικροτούσε.Αντίδραση με αντίδραση έχει διαφορά.Και το βασικό στην αντίδραση και την αντίσταση είναι η κοινωνία να συμπαρατάσσεται μαζί σου.Γιατί όταν είναι εναντίον σου είσαι καταδικασμένος να αποτύχεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛίγο ψυχραιμία βρε παιδιά. Διαμαρτυρόμαστε γιατί σπιλώνεται η μνήμη του πιτσιρικά. Για τον αστυνομικό όμως γιατί να βγάζουμε όλο το μένος μας; Αποδείχτηκε 100% ότι είναι ένοχος; Ισχύει ή δεν ισχύει το τεκμήριο αθωότητας μέχρις αποδείξεως του εναντίου; Αφού υπάρχει έστω και μια μικρή πιθανότητα ο θάνατος να προήλθε από σφάλμα (βλ. εξοστρακισμό σφαίρας) γιατί να τον χρησιμοποιούμε ως εξιλαστήριο θύμα;
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Aliente
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ερώτηση σου έπρεπε να είναι ποιοί το κάνουν και εν μέρει δίνεις απάντηση με την ψυχολογία του όχλου.
Αλλά δεν είναι μόνο χουλιγκάνοι, είναι και οι δήθεν αναρχικοί με μυαλό κουνουπιδιού, οι προβοκάτορες, οι μετανάστες, οι όργισμένοι-απελπισμένοι που δεν έχουν τίποτα να χάσουν.
Και όσο για τους Ρομπέν ξαναέγινε με laptop τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη που ενημερώνομαι...
@ Ανώνυμε 8:00
Φίλε Ανώνυμε, οι διαδηλώσεις δεν είναι για τον Αλέξανδρο, μην ακούς αυτούς που σου πιπιλάνε το μυαλό. Ο Αλέξανδρος ήταν η σπίθα, η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της σκλαβιάς του κόσμου. Ο αστυνόμος είναι η τελευταία τρύπα του ζουρνα που θα τον αθωώσουν, φταίει δε φταίει...